Project title: | Green technology solutions for increasing the ship's eco-efficiency for the sustainability of the Baltic Sea environment and reducing the risk to human health |
---|---|
Number of project implementation agreement: | 1.1.1.2./VIAA/3/19/477 |
Registration number: | 4650 |
Department: | Centre of Marine Engineering |
Administrating department: | Centre of Marine Engineering |
Finance fund: | ERAF, 1.1.1.2. “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts” |
Project RTU role: | The sole implementer of the project |
Status: | Ended |
Project start date: | 01.04.2020. |
Project end date: | 31.03.2023. |
Title of grant issuer: | Valsts izglītības un attīstības aģentūra |
General manager: | Kristīne Carjova |
Administrative manager: | Irina Skurska |
Total finance: | |
Projekta kopējās attiecināmās izmaksas plānotas EUR 133 805.88, Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 85% apmērā - 113 734.99 EUR; Attiecināmais valsts budžeta finansējums 10% apmērā - 13 380.58 EUR; ZI līdzfinansējums 5% apmērā - 6 690.33 EUR. | |
Summary: | |
Pēcdoktorants/projekta īstenotājs (saturiskais vadītājs): Renāte Kalniņa |
|
Activities: | |
1. Kuģu balasta ūdens un kuģu notekūdeņu, piesārņojošo vielu emisijas un nano, mikroplastmasas ietekmes uz vidi samazimāšanas prasību apzināšana un teholoģiju analīze zaļā tehnoloģiskā risinājuma stratēģijas izstrāde Apraksts: 1.1. Tiks apzināta, izpētīta un apkopota informācija par kuģu balasta ūdens, kuģu notekūdeņu, piesārņojošo vielu emisiju un nano, mikroplastmasu ietekmi uz vidi, riskiem un noramtīvie regulējumi piesārņojuma samazināšanai. Tādos normatīvos dokumentos kā: starptautiskās konvecijas par jūras tieībām un piesārņojuma novēršanu no kuģiem (UNCLOS; MARPOL/73/78; BWM 2004 u.c.), rezolūcijas, kas nosaka prasības kuģa notekūdeņiem balasta ūdeņiem (MEPC.227(64) MEPC.284.(70) vai MEPC.288 (71) u.c.); regulas saistībā ar ķīmiskajām vielām, noturīgiem organiskajiem piesārņotājiem (EK regula Nr.1907/2006 (jeb REACH regula u.c.) vai EK Zinātnisko padomdevēju grupas darba ziņojums par nano un mikroplastmasas riskiem cilvēkiem un dabai u.c., kā arī nacionālos likumus un normatīvus. 1.2. Esošo pētījumu analīze par kuģu balsta ūdens un kuģu notekūdens attīrīšanas tehnoloģiskajām sistēmām un to norises procesiem. Tiks noskaidrotas tehnoloģijas, kuras pielieto kā balasta ūdens attīrīšanā tā arī notekūdeņu attīrīšanā. Analizēta attīrīšanas procesa norise un to darbības efektivitāte, attīrīšanas procesa norisi ietekmējošie faktori, riski, dzīves cikla izmaksas. 1.3. Mobilitāte 3mēneši Klaipēdas Universitātē un Klaipēdas Universitātes Jūras zinātnes un tehnoloģiju centrā, lai pilnveidotu pētnieciskās, projekta vadības kompetences novatorisku tehnoloģisko risinājumu vides piesārņojuma jomā un prasmes darbā ar.GC-MS; LC; TTIT, UV-VIS iekārtām. 2. Zaļā tehnoloģiskā risinājuma projektēšana un modeļa iztrāde, integrācijai reālās kuģa balasta un notekūdeņu dezinfekcijas tehnoloģiskajās sistēmās. Apraksts: 2.1. Kuģa balasta ūdens dezinfekcijas tehnoloģiskās iekārtas modeļa projektēšana, procesa optimizācijai. Analizējot uz kuģa esošas balasta ūdens attīrīšanas sistēmu, pēc tās attīrīšanas kvalitātes, ražīguma, dezinfekcijas blakusproduktu iespējamās ietekmes uz vidi, tās drošību ekspluatācijas procesā, operatīvās izmaksas un dzīves cikla izmaksas, tiek iegūti rezultāti. Uz kuru pamata tiks balstīta iekārtas topoloģijas izstrāde. Zaļā tehnoloģiskā risinājuma integrācija balasta ūdens attīrīšanas sistēmā, balstīsies uz iekārtas arhitektūras izstrādi, izmantojot CAD/CAE/CAM. 2.2. Kuģa notekūdeņu dezinfekcijas tehnoloģiskās iekārtas modeļa projektēšana, procesa optimizācijai. Analizējot uz kuģa esošas notekūdeņu attīrīšanas sistēmu, pēc tās bioattīrīšanas kvalitātes, ražīguma, dezinfekcijas blakusproduktu iespējamās ietekmes uz vidi, tās drošību ekspluatācijas procesā, operatīvās izmaksas un dzīves cikla izmaksas, tiek iegūti rezultāti. Uz kuru pamata tiks balstīta iekārtas topoloģijas izstrāde. Zaļā tehnoloģiskā risinājuma integrācija notekūdeņu attīrīšanas sistēmā, balstīsies uz iekārtas arhitektūras izstrādi, izmantojot CAD/CAE/CAM. 2.3. Inovatīvās dezinfekcijas iekārtas projekta izstrāde, integrācijai reālajā attīrīšanas sistēmā. Iekārtas projektu izstrāde reālajam balasta ūdens un notekūdeņu attīrīšanas procesam vērā tiks ņemts aspekts, ka dezinfekcijas iekārtai jāattīra ļoti atšķirīgi piesārņotāji, kas atšķirīgi pakļaujas degradācijai. Tas nosaka, ka dezinfekcijas process ir veicams vairākās pakāpēs un ar atšķirīgām metodē. Tiks izstrādāta metodoloģija balstoties uz 2.1. un-2.2. uzdevumos iegūtajiem rezultātiem. .3. Inovatīvā kuģa balasta ūdens un notekūdeņu attīrīšanas sistēmas dezinfekcijas tehnoloģiskās iekārtas prototipa izstrāde kuģa eko-efektivitātes paaugstināšanai, validēšana un testēšana. Apraksts:3.1. Inovatīvās dezinfekcijas tehnoloģiskās iekārtas integrācija kuģa notekūdeņu attīrīšanas sistēmā. 3.2. Inovatīvās dezinfekcijas tehnoloģiskās iekārtas prototipa integrācija kuģa balasta ūdeņu attīrīšanas sistēmā. 3.3. Validēšana un testēšana. Izstrādātie inovatīvie kuģa balasta ūdens dezinfekcijas iekārtas tiks izstrādātas un testētas. Testēšanas monitoringā tiks analizēts: kādi optimālākie apstākļi un dezinfekcijas norises ilgums ir nepieciešami šos atšķirīgos piesārņotāju degradēt līdz tiek sasniegtas likumdošanas aktos izvirzītās prasības. 3.4. Sagatavot pieteikumu dezinfekcijas tehnoloģiskās iekārtas LV patentam. |
|
Project published on RTU website: | 06.02.2023. |